Vil du droppe hårvasken sammen med mig?

Vil du også gerne undgå fejlkøb?

narsny1 narsny2(Nars Blush/Bronzer duo in Orgasm & Laguna/ Sephora Mineral Powder brush no. 45)

Kender du følelsen af at komme hjem med et fejlkøb? Ofte skyldes mine fejlkøb flinke, men overivrige ekspedienter, der mig gør så forvirret, at jeg opgiver og køber det, de prakker mig på.

Forleden gik jeg meget målbevidst ind i Sephora på jagt efter et nyt produkt til contouring, men kunne absolut ikke finde de produkter, jeg havde udset mig hjemmefra.  (Er jeg den eneste, som bliver mere forvirret end inspireret, når jeg træder ind i Sephoras lidt uoverskuelige univers?)

Da en velmenende ekspedient spørger, om jeg har brug for hjælp, spørger jeg om de forskellige produkter. Istedet for at indrømme, at hun måske ikke kendte til contouring, bliver ekspedienten ved med at foreslå bronzing produkter, som ikke helt dur – især ikke til en blegfis som mig. Til sidst finder ekspedienten det NARS produkt, som I kan se på billedet. Hun siger meget overbevisende, at den er lavet til contouring (senere erfarer jeg, at nej, det er den ikke), men da jeg ikke kendte til dette NARS produkt, tror jeg hende. Hun smører det ud på hånden, og jeg bemærker, at det glimter, og siger, at det nok ikke er for mig, fordi det er vigtigt, at det er et mat produkt. Lyset er halvmørkt inde i Sephora, og ekspedienten bliver ved med at påstå, at det er et mat produkt, og at glimmeret kommer fra noget andet makeup, hun havde siddende på fingeren. På daværende tidspunkt er jeg nået det opgivende stadie, så jeg tager hendes ord for gode varer og køber.

Men ak nej, og da jeg kommer hjem og åbner produktet, kan jeg hurtigt konstatere, at det er en bronzer, og at der er guldglimmer i. Godt nok meget diskret glimmer, men altså ikke det matte produkt jeg søgte.  Ja ja, nu har jeg da en fin bronzer og den ikoniske rouge Orgasm i pudderform.

– og hvorfor fortæller jeg dig denne lange smøre?

Det er bestemt ikke for at hænge ekspedienten ud, for hun gjorde sit bedste for at hjælpe. Det er, for at minde dig og mig selv om, at ekspedienter ikke altid ved så meget, om de produkter de sælger – især ikke når det gælder makeup og skønhedsprodukter. Derfor er det vigtigt, at du gør dit hjemmearbejde, hvis du vil undgå fejlkøb som dette. Selvfølgelig findes der rigtigt mange dygtige ekspedienter derude, men der findes desværre også de, som ikke er så kyndige, og som taler en efter munden for at sælge.

Hvad kan du gøre?

Heldigvis er internettet opfundet, og her kan du finde rigtigt meget hjælp, især på blogs eller instagramprofiler. Du får (for det meste) en ærlig vurdering af produkterne, og mange bloggere er gode til at lægge swatches (farveprøver) af produktet op. Jo flere billeder du har set af produktets farve, jo bedre kan du vurdere, om den farve er noget for dig, inden du står nede i butikken, hvor lyset kan snyde, og ekspedienten overbeviser dig om alverdens ting.

Så brug nettet til at researche, og jo mere du ved om, hvad du søger, jo mere kan du hjælpe ekspedienten, til at hjælpe dig med at finde det rigtige produkt 😉

Ps. penslen på billedet var mit andet køb fra Sephora den dag, og var bestemt ikke et fejlkøb. Jeg bruger den til at lægge foundation med. Den er lavet til mineral foundation, men netop med hjælp fra internettet, fandt jeg ud af, at mange brugte den til flydende foundation, og var meget tilfredse med den, og det er jeg også nu. Den er lavet af kunstige hår, og er en god erstatning for den meget dyre Foundation Brush fra Tom Ford, som også bruges til at lægge flydende foundation med.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vil du droppe hårvasken sammen med mig?